dyslexie-onder-de-knie

 
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Opleiding voor Trainers

Bekijk Video icon

Het dyslexia@bay™ / dyslexie onder de knie Systeem Systeem is uniek in die zin dat het de enige systematische aanpak is om leerlingen met symptomen van dyslexie te helpen. Het pakt alle van de volgende symptomen aan:

1. Diverse Diverse oogscan moeilijkheden die het vloeiend lezen verhinderen.
2. Mechanisch lezen met als gevolg moeilijkheden met begrijpend lezen.
3. Moeilijkheden met spellen/ fonetische moeilijkheden
4. Schrijf- en handschriftmoeilijkheden
5. Auditief op volgorde zetten
6. Moeilijkheden met visueel op volgorde zetten
7. Gedragsmoeilijkheden doordat de consequenties niet worden overzien.
8. Evenwicht- en coördinatieproblemen.

Het dyslexia@bay™ / dyslexie onder de knie Systeem is niet een systeem om dyslexie te diagnostiseren, maar een systeem dat leerlingen helpt die (een aantal van) de symptomen van dyslexie zoals hierboven genoemd, vertonen.

De eerste fase van het dyslexia@bay™ / dyslexie onder de knie Systeem is het diagnostiseren van het unieke profiel van leermoeilijkheden en vaardigheden van het betreffende individu. Het systeem onderzoekt de onderliggende denkprocessen die leermoeilijkheden en leervaardigheden kunnen creëren en dit wordt gedaan door de leerling een aantal ogenschijnlijk simpele ‘puzzles’ te laten oplossen in een informele en relaxte sfeer. Het kind hoeft niet hardop te lezen en krijgt voor de oefeningen alle tijd. .

Nadat de specifieke set van leermoeilijkheden en leervaardigheden van de betreffende persoon zijn vastgesteld, wordt deze door de trainer geleid door een aantal spelletjes, mentale- en lichamelijke oefeningen, steeds weer op een relaxte en informele manier. De bedoeling van de mentale oefeningen is om de visuele verwerkingsvaardigheden en het visuele geheugen te versterken en te verbeteren om zo de persoon te helpen zijn/haar specifieke leermoeilijkheden te overwinnen.

In de tweede fase van het dyslexia@bay™ / dyslexie onder de knie Systeem moeten de spelletjes, en de mentale en lichamelijke oefeningen thuis gedurende 28 dagen achterelkaar gedaan worden, zodat de nieuwe visuele verwerkingsvaardigheden een tweede natuur worden. De spelletjes, en mentale en lichamelijke oefeningen worden door de leerling gedaan onder supervisie van de ouder (s) of verzorger(s).